Retail

In beeld: G-star introduceert nieuw winkelconcept

Denimmerk G-Star heeft in Gent een nieuw winkelconcept gedebuteerd. Het merk noemt het nieuwe concept ‘een modern canvas voor premium denim’, aldus een statement van het merk. Het merk omschrijft de winkel als ‘functioneel, architectonisch, artistiek en verankerd in denimexpertise’. Er is inspiratie gehaald uit het G-Star hoofdkantoor in...

bezig met laden...

Beurzen

Voorbereiden op 2026: Belangrijkste evenementen in de sector voor kindermode, baby- en zwangerschapsartikelen

Elk jaar in december, wanneer modemerken hun bedrijfsplannen afronden en de prognoses voor het komende jaar bijstellen, blikt FashionUnited terug op het afgelopen jaar. We kijken ook vooruit naar de ontwikkelingen die de toekomst zullen bepalen. In dit eerste deel richten we ons op het kindersegment: mode, baby- en zwangerschapsartikelen. Deze...

bezig met laden...

BusinessMember

Birkenstock vs. Scapino: Wanneer lijkt je product te veel op dat van een ander?

Birkenstock is één van de meest herkenbare schoenenmerken ter wereld. Wie aan Birkenstock denkt, ziet meteen de dikke kurkzool, het anatomische voetbed en de brede banden met gespen voor zich. In de afgelopen jaren was vooral het Boston-model van Birkenstock erg populair. De Birkenstock sandalen worden dan ook op grote schaal in diverse Europese...

bezig met laden...

Beurzen|VERSLAG

Dit was de laatste editie van Ispo in München voor verhuizing naar Amsterdam

“We vullen nog steeds negen beurshallen, wat erg sterk is”, aldus Lena Haushofer, beursdirectrice van Ispo München, tijdens haar presentatie van de actuele cijfers en feiten over de beurs. 1.750 exposanten uit 54 landen, meer start-ups dan ooit tevoren, maar ook iets minder oppervlakte dan de vorige keer. ‘Alles is wat compacter geworden’,...

bezig met laden...