Fashion

De ‘Eclectic grandpa’ esthetiek in FW24

Pinterest noemde 'eclectische opa' eerder dit jaar als een van de trendvoorspellingen voor 2024. Het is een vintage look met gebreide kleding, tweed en ribfluweel in meestal oversized, comfortabele, gelaagde silhouetten. Hoewel consumenten hun joggingbroeken en t-shirts uit het pandemische tijdperk achter zich wilden laten, wilden ze het comfort...

bezig met laden...

Beurzen |Interview

In gesprek met de Unitex-directeur: Veel kritiek op modebeurzen, maar doenersmentaliteit ontbreekt

Sinds de Berlijnse modebeurs Premium ophield met bestaan is het duidelijk dat het Duitse beurslandschap - of in ieder geval de zogenaamde grote spelers - aan het wankelen is. Toch kun je niet helemaal zonder beurzen, dus rijst een prangende vraag: Zijn de lange reizen naar Kopenhagen en Florence het alternatief? Misschien hoeft het helemaal niet...

bezig met laden...

Fashion

‘Belgische modemerken gecontroleerd op greenwashing, waarschuwingen uitgedeeld’

Diverse Belgische modemerken zijn door het Belgisch instituut Federale Overheidsdienst Economie (FOD) gecontroleerd op greenwashing. Zo zijn JBC, Van de Velde, Xanders en Torfs onder de loep genomen, zo blijkt uit onderzoek van de media De Morgen en Apache. Ook zijn er waarschuwingen uitgedeeld. In het jaar 2022 werden diverse bedrijven...

bezig met laden...

Fashion

Crocs bovenaan de hitlijsten als populairste modemerk ter wereld

Het primaire doel van elk mode- of beautymerk is om een emotionele band op te bouwen met consumenten en daardoor te motiveren een aankoop te doen - of ze nu het nieuwste anti-aging serum verkopen of een simpel paar sokken. Merken die met succes een solide merkstrategie hebben ontwikkeld, hebben meer kans om een solide basis voor groei te leggen...

bezig met laden...