Wolford boekt 4,6% omzetgroei in Q1

maandag 22 september 2008

Het Oostenrijkse Wolford heeft in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2008/09 een omzetstijging geboekt van 4,6 procent. In de periode van 1 mei tot en met 31 juli 2008 is de omzet van het bedrijf opgelopen tot 31,9 miljoen euro, tegen 30,5 miljoen over dezelfde periode vorig jaar. "Ondanks dat het business klimaat steeds slechter wordt en consumenten opvallend voorzichtig zijn geworden, hebben wij onze marktpositie als internationaal luxemerk kunnen versterken en tegelijkertijd de omzet verbeterd," zei CEO Holger Dahmen in een persverklaring.

Het bedrijf heeft vooral imposante groeiresultaten geboekt in Centraal en Oost Europa (+50,4 procent), Nederland (+17,1 procent), Frankrijk (+12,4 procent), Scandinavië (+11 procent) en in Groot Brittannië (+10,8 procent). De resultaten in thuisland Oostenrijk bleven iets achter, maar volgens Wolford komt dit door de extreem sterke groei die vorig jaar in het eerste kwartaal werd geboekt (+23 procent) en die eigenlijk niet te evenaren zou zijn.

Wolford werkt aan een forse retailexpansie. In het eerste kwartaal is de distributie bij multi-brandretailers en warenhuizen uitgebreid. Voor het tweede kwartaal staat de opening gepland van maar liefst drie nieuwe winkels in Parijs en in Geneve, Bern, Luxemburg, Macao en Hong Kong.